_

Biały Jeleń
wraca we franczyzie

21 Marca 2015 Własny Biznes Franchising

Legendarna marka szuka partnerów do otwarć w galeriach handlowych. Na pierwszy ogień idą największe centra w Polsce.

Marki Biały Jeleń i  jej sztandarowego produktu ? szarego mydła ? nie trzeba nikomu przedstawiać. Dziś jego producent, Pollena Ostrzeszów, rozpoczyna rynkową ofensywę. We współpracy z firmą Health Care Cosmetics buduje sieć partnerską pod znanym szyldem Biały Jeleń. Asortyment punktów sprzedaży obejmować ma ponad 150 kosmetyków hipoalergicznych, dopasowanych do wszystkich grup konsumentów.

Nasze produkty nie zawierają sztucznych barwników. Dzięki temu ich potencjał alergizujący jest znacznie mniejszy niż w przypadku tradycyjnych wyrobów, które niemal zawsze posiadają dodatki zapachowe i  inne substancje o możliwym niekorzystnym działaniu

– tłumaczy Anna Sztolcman, prezes zarządu i współwłaścicielka Health Care Cosmetics.

Projekt Biały Jeleń rozwija się dopiero od kilku miesięcy, ale już zdobył “przyczółki” w strategicznych lokalizacjach, takich jak Galeria Malta w Poznaniu i Manufaktura w Łodzi.

Otworzyliśmy też własną placówkę w gdańskiej Galerii Bałtyckiej oraz franczyzową w Galerii Echo w Kielcach. Weszliśmy też do Blue City w Warszawie

– wylicza Anna Sztolcman.

Zarząd Health Care Cosmetics planuje rozbudować sieć do kilkudziesięciu punktów w ciągu najbliższych 3-5 lat. Wśród nich dominować mają punkty partnerskie. Na celowniku są lokalizacje w galeriach handlowych – na razie głównie wyspy handlowe, ale z czasem pojawiać się będą również pełnowymiarowe sklepy.

W Polsce działa ponad 350 tys. sklepów różnej wielkości, a połowa z nich znajduje się w centrach handlowych

– mówi Sztolcman.

Budowa sieci sprzedaży detalicznej jednego producenta w oparciu o rynek galerii jest po prostu pewniejsza biznesowo. Mimo z jednej strony dość wysokich kosztów stałych mamy zapewniony stały i  monitorowany foot-flow. Wielkość powierzchni sklepowych w galeriach handlowych nie powinna przekraczać 15-20 m2 .

Kwota inwestycji nie powinna przekroczyć 40 tys. zł netto, a opłata bieżą ca kształtuje się na poziomie 5-7 proc. miesięcznych obrotów punktu. Opłata wstępna ustalana jest indywidualnie.

personPrzeczytaj pełen artykuł

Przemysław Karwacki, wiceprezes, współwłaściciel Health Care Cosmetics Przemysław Karwacki, wiceprezes, współwłaściciel Health Care Cosmetics

Aktualności

03 Lutego 2015 Własny Biznes Franchising

Udany
kontratak

Niezależni sprzedawcy kosmetyków jednoczą się w sieciach. To dla nich często jedyny sposób, by stawić czoła największym na rynku.

21 Kwietnia 2015 Forbes

Moda
na drogerie

Jednym z najchętniej rozwijanych za pomocą franczyzy biznesów są drogerie. Na tym rynku z niemieckim Rossmannem konkuruje już kilkanaście innych marek jak Biały Jeleń czy Drogerie Polskie. Mając 50-100 tysięcy złotych można się do którejś z nich przyłączyć.