_

Udany
kontratak

03 Lutego 2015 Własny Biznes Franchising

Niezależni sprzedawcy kosmetyków jednoczą się w sieciach. To dla nich często jedyny sposób, by stawić czoła największym na rynku.

Sygnały o konsolidacji w branży kosmetycznej dochodzą ze wszystkich stron, bo przystąpienie do sieci franczyzowej to dla wielu firm biznesowe ?być albo nie być?. Niezależni przedsię biorcy nie mają oręża do walki z takimi gigantami jak Rossmann, który ma w Polsce blisko 1 tys. sklepów. Na boku rośnie mu jednak konkurencja, która też jest coraz liczniejsza. Za przykład może tu posłużyć sieć Drogerii Jawa, która wielkimi krokami zbliża się do 550 sklepów, w  przeważającej większości prowadzonych przez franczyzobiorców i partnerów sieci. Goni ją inna franczyzowa sieć? Drogerie Polskie, która liczbę 500 sklepów chce przekroczyć w tym roku. Szyld Laboo można znaleźć na ponad 650 sklepach i stoiskach partnerskich, a sieć Jasmin ma już ponad 200 sklepów.

Od kilku lat swoją pozycję na rynku drogeryjnym umacnia jego lider, sieć Rossmann. Dużą rolę odgrywają na nim również dyskonty, które oferują coraz szerszą gamę artykułów w  konkurencyjnych cenach”

– mówi Paweł Drewnowski, dyrektor sieci Jawa.

Pojedyncza drogeria ma dziś nikłe możliwości negocjacyjne u dostawców, brakuje jej wsparcia w postaci rozpoznawalnego logo czy szeroko zakrojonych działań marketingowych. Dlatego dla rynku drogeryjnego tak ważna jest konsolidacja niezależnych sklepów, która wzmacnia możliwości negocjacyjne całej sieci, a franczyzobiorcom pomaga rozwijać ich biznes.”

Jak podaje ”Raport o  franczyzie w Polsce 2014”, w naszym kraju działało w sumie blisko 30 sieci franczyzowych drogerii i perfumerii. Na rynku pojawiło się kilka nowych marek. Wśród nich znalazła się druga sieć z kosmetykami rozwijana przez Eurocash. Kontigo, bo taką nazwę ma najmłodsze dziecko Portugalczyków, to sklepy skierowane wyłącznie do kobiet. W punktach nie znajdziemy produktów dla dzieci, mężczyzn ani chemii gospodarczej. Oprócz Kontigo Eurocash cały czas rozwija liczącą ponad 100 placówek sieć franczyzowych drogerii Koliber.

Franczyzowych debiutantów było jednak więcej. Na rynku pojawiło się sporo nowych perfumerii. W Polsce zadebiutowały dwie hiszpańskie sieci: Equivalenza i 5. Esencia Perfumes, pojawił się też format dedykowany małym miastom ? Lola Pionts. W sklepach franczyzowych będą też sprzedawane hypoalergiczne produkty marki Biały Jeleń…

personPrzeczytaj pełen artykuł

personMagdalena Krocz

Anna Sztolcman, prezes zarządu i współwłaścicielka Health Care Cosmetics Anna Sztolcman, prezes zarządu i współwłaścicielka Health Care Cosmetics

Aktualności

11 Stycznia 2015 Własny Biznes Franchising

Franczyza
ujeżdża Jelenia

Mało kto nie używał szarego mydła z logo Biały Jeleń. Dziś marka przypomina o sobie otwierając sklepy z kosmetykami.

21 Marca 2015 Własny Biznes Franchising

Biały Jeleń
wraca we franczyzie

Legendarna marka szuka partnerów do otwarć w galeriach handlowych. Na pierwszy ogień idą największe centra w Polsce.